Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

25 Augusti

Kategori: Allmänt

Nu är vi tillbaka från skogsturen!
Igår bestämde vi oss för att vänta till efter lunch innan vi gick och med tanke på hur lång tid det tog för oss så var det en bra ide! Så vid tvåtiden igår traskade vi iväg hela klassen medans lärnarna stannade kvar här (vet inte riktigt varför) en stund. Så vi följde stigen tills den tog slut och då började genast problemen att läsa kartan! Vi kom helt enkelt fel! Några hörde vad dom trodde var en fågel men som egentligen var lärarna som visslade för att försöka få någon kontakt med oss! Sen blev det förstås några telefonsamtal för att försöka lösa problemet. Vi bestämde att vi skulle möta lärarna vid en stor myr men vi var vid fel myr så det gick inte heller. I alla fall så hittade vi på kartan vart vi var efter ett tag och då gick hela gruppen tillsammans ett tag innan vi delade på oss för att halva gruppen ville ta en säkrare men lite längre väg medans de andra ville gena genom skogen. Jag höll mig till den säkrare vägen och det gick bra, kom 20 minuter senare än den andra gruppen men det gjorde inte så mycket! Vi satte genast igång med att bygga skydd och greja vilket jag inte har någon erfarenhet av men som scouterna i klassen kan väldigt bra. Jag önskar att jag hade varit scout när jag var mindre!
Det var fint väder och vi åt en god och ganska sen middag pga att vandringen tog över 2 timmar istället för 45-60 minuter som lärarna hade sagt! Vi åt makaroner och kassler till middag. Sen satt vi runt brasan och pratade och lekte en namnlek så nu tror jag att jag kan allas namn! Det var en mysig kväll helt enkelt.
Jag hade dock lite svårt att sova för jag sov på en rot som inte var så skönt och så var det så varmt! Men det var roligt att få sova ute utan tält!
Idag regnade det på morgonen vilket jag tyckte var ganska bra eftersom man fick uppleva det också!
Vi fick även lite strul på tillbaka vägen då gruppen delades, som tur var blev det en lärare i varje grupp så det var bra. Vi försökte sen hitta varandra men det gick inte så bra. Vi skulle vara tillbaka till skolan kl.12 så till slut insåg vi att vi var tvugna att gå så den gruppen jag var i som var först gick det bra för, vi kom i tid och så. Men den andra gruppen kom säkert en timme senare för det var någon som hade gjort illa foten. Nu är alla här på skolan i alla fall och vi har ätit en supergod lunch och nu är man jättetrött!
Så nu tar jag det lugnt tills middagen och sen ska jag och tre tjejer till åka till affärn. Det är mina rummsgrannar och en till tjej.
Det blev mycket att berätta nu! Imorgon ska vi på en så kallad sightseeingtur till Östersund! Eller egentligen inte östersund tycker jag men de kallar det så. Vi ska till stocketitt, sommarhagen, fika vid rödöbron, frösökyrka, besöka konstskolan på frösön och sist men inte minst ska vi åka till Glösa! Jag som kanske har varit där 5 gånger! Så jag ska fråga om jag kan få hoppa av i Nälden eftersom jag ändå ska hem så har jag tur så går det annars får mamma hämta mig i Glösa. Oj oj finns mer att skriva men jag orkar inte mer nu! Tänkte lägga ut bilder också. Upptäckte att många inte blev så bra för jag tog dem när vi gick och så struntade jag i blixten ibland och det ska man ju inte göra för det blir inte alls bra!
Visar några bilder i alla fall:
Hälgsjön tror jag att den hette!
Vy från min liggplats!
Lägret!
~♥~

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Hej!

    Verkar som du har det roligt också :)

    Har du kommit in i klassen än? Vi är så många så de kommer ta tid men vi är nog en grupp på 15 pers som kommer riktigt bra överäns :)

    Ha det bra!

    2011-08-26 | 02:43:32

Kommentera inlägget här: