Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

5 Februari

Kategori: Allmänt

Vilken rolig dag jag har haft idag!
Det började med att jag pratade med Andreas, det är otroligt att han kommer hit snart! Jag kan knappt tro att det är sant! Längtar så mycket! Efter det samtalet så bokade jag biljetter till en Cirque du soleil show som heter KÀ och det ska bli jätteroligt att se den! Det kommer nog att bli häftigt! Sen så bestämde vi att vi ska till Grand Canyon på söndagen så jag ska nog boka det imorgon.
Vid 10 kom Jennie och hämtade upp mig och så åkte vi till brandstationen på aupairmöte. För en gångs skull så var vi först! Men det kan bero på att vi bor typ 5 minuter därifrån! I alla fall så var mötet riktigt intressant. Vi fick se brandbilen, sitta i ambulansen och gå omkring på brandstationen och så. Vi träffade även två nya svenskar där och den ena hon var helknäpp! Hon var överallt med massor med energi så vi tror nästan att hon hade tagit något. Helgalet var det!
Vi fick veta att man kan åka dit när man vill så jag ska ta Nicholas dit någon dag så att han kanske får åka brandbil och träffa lite firefighters!
Sen när jag kom hem var jag med Jennifer och Nicholas ett tag. Nicholas hade fått ett nytt spel som man kopplar in i tv:n. Man hade en joystick och man kunde spela gamla spel som pac-man så det tyckte jag var roligt. Jag och Jani tyckte nog att det var roligast! Men Jennifer tyckte inte att det var så bra så hon tänkte lämna tillbaka det så vi får se hur det blir!
Sen så var det ju bestämt att jag skulle ha en födelsedagsmiddag idag så jag hjälpte Jennifer att fixa lite. Jag fick bestämma vad vi skulle äta och jag valde tacos! Och sen kom grannarna som också var bjudna och sen kom Jennie och Ida som jag hade bjudit. Så vi satt och åt och hade det jättetrevligt. Nicholas hade köpt ballonger till mig så det var roligt. Och efter maten blev det tårta och det stod "Happy birthday Emma" på den. Nicholas och två av hans kompisar hjälpte mig att blåsa ut ljusen och alla sjöng så det var jätteroligt! Det var helt enkelt ett perfekt födelsedagsfirande och jag är så tacksam att Jani och Jennifer fixade det åt mig! Jag erkänner att jag ibland önskar att jag hade haft en annan värdfamilj men egentligen så skulle jag inte byta för de är verkligen jättesnälla!


Jättefina rosor som jag fick av Jennie och Ida häromdagen!


På aupairmötet, hon i mitten är den galna svenskan! Jennie har kort på mig och bandbilen så jag får väl lägga upp det sen när jag har fått det!


Dags att blåsa ut ljusen! Och jag fick hjälpa av tre småkillar!






Den här nallen fick jag av Nicholas!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: