Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

1 Januari

Kategori: Allmänt

Första dagen på 2011! Idag jobbade jag från 9.30-1 så att Jennifer och Jani fick sova/vila lite. Jani har tydligen varit "halvdöd" hela dagen och mest sovit! Efter det drog jag och Jennie iväg till Park Meadows och åt en sen lunch/ tidig middag. Sen kom Ida (en annan svensk aupair) och vi köpte en milkshake och åkte vidare till bion. Det var ju verkligen perfekt att jag fick biobiljetter i julklapp, de kommer nog att försvinna fort! Efter bion åkte vi till starbucks och satt och pratade till de stängde vid 8. Och sen bestämde vi oss för att åka hem till Jennie och spela hennes eclipsespel, så vi hade det riktigt trevligt! Roligt med en till svensk som vi kan vara med. Ida har mest varit med en annan svensk aupair som heter Susanna men hon är tydligen helkonstig (jag har träffat henne en gång så jag vet inte riktigt) så Ida kommer nog att börja vara med oss nu istället vilket är roligt. Vi har redan planerat att åka upp till Copper över dagen på lördag och åka skidor, eller hon och Jennie ska åka snowboard. Ida har liftkort där också så det är jättebra. Jag har varit lite orolig att jag inte kommer att få tid att använda alla mina dagar som jag har betalat för men det kanske löser sig. Jag offrar rodeon som jag hade tänkt gå på och åker skidor istället! Men jag ska i alla fall gå på Wild west showen.
Idag fick jag även en sista julklapp (antar jag, trodde att det skulle ta slut för länge sen!) och den fick jag av Jennies värdmamma. Jättesnällt! Jag har ingenting emot Jennifer men Jennies värdmamma är bara för härlig! En sån värdmamma skulle jag vilja ha! Men som vi har upptäckt så är det för och nackdelar med alla värdfamiljer! Och jag ska inte klaga för jag har det mycket bättre än vad många andra har!
Det känns jätteskönt att det bara är lördag idag, det känns som söndag! Imorgon blir det filmtittande hos Jennie med glögg och pepparkakor och så hittar vi säkert på något annat roligt också!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: