Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

25 Januari

Kategori: Allmänt

Oj vilken lång dag det har varit! Men jag kanske ska börja med att berätta om min första collegeupplevelse som jag hade igår! Jag, Jennie och Ida åkte tillsammans och vi kom precis i tid efter att ha irrat runt lite med en karta. Det var mest gamla personer där men jag tror att vi var kanske 12 aupairer åtminstone! Till att börja med så delades vi upp i grupper beroende på hur man sjunger. Jag och några andra hade ingen aning så vi fick sjunga början på amerikanska nationalsången för läraren så att han kunde placera oss någonstans. Jag hamnade bland sopranerna men jag vet inte om det stämmer så bra! Jag har konstaterat att jag är sämst på att sjunga så det är tur att det är en kör så att man inte hörs så mycket! Det var i alla fall roligt men svårt. Man kunde ju varken sången eller melodin så man ska sjunga efter noter och det kan jag ju inte alls! Men man lär sig väl mer och mer efter varje gång! I alla fall så var det en svensk tant i kören! Hon kom fram till oss i början och berättade att hon jobbade som lärare på svenska kyrkan, det var lite roligt! Och den 9:e maj kommer vi att ha en konsert! Det kommer att bli intressant!
Så idag... Jag började 7.30 och slutade 5.30 så efter en 10 timmars jobbdag är man ju ganska trött men jag åkte iväg på en gång. Först stannade jag på king soopers och köpte ett skrivhäfte, pennor och en proteinbar (eftersom jag inte hade tid att äta) och sen drog jag vidare till bibblan för att lämna tillbaka några filmer innan jag slutligen åkte till Arapahoe community college för att gå på min första italienska lektion. Det var samma där, mest äldre personer men det var två andra aupairer där också varav en var svensk! Man träffar på dem lite överallt! Jag är otroligt glad att jag har läst spanska innan för annars hade det varit svårt att hänga med! Men det gick faktiskt väldigt bra även fast lärarna pratade lite halvdann engelska så det var svårt att höra vad de sa ibland! Det kändes ganska konstigt att hålla på med tre språk samtidigt! Vi fick en läxa så imorgon måste jag åka och köpa en bok som behövdes så att jag kan göra den! Det var länge sen jag hade några läxor men det känns riktigt roligt att börja skolan igen!
Imorgon har jag mycket kortare dag så det känns skönt och efter imorgon kommer halva veckan att vara avklarad! Längtar ju som vanligt till helgen! Denna helg blir det nog skridskoåkning med foppaspaning! Jag vill ju ha en autograf som Jennie fick!
Oj vad konstigt det här inlägget blev känner jag! Men jag är trött och ska gå och lägga mig nu!

Och förresten, om det är någon som undrar så är bananer gjorda av blöt sand, i alla fall enligt Nicholas :)

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Härligt att höra att allt är bra :) Jag har inte skrivit på ett tag pga flytt men det blir säkert mer framöver.

    Tänk att du varit därborta i 8 mån, känns inte sålänge. Du får ha det bra! Nu ska jag fortsätta packa lite. Kram

    2011-01-26 | 14:14:48

Kommentera inlägget här: