Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

3 Januari

Kategori: Allmänt

Sista lediga dagen innan allvaret börjar igen! Usch jag vill inte ens tänka på det! Det känns som om jag har varit ledig jättelänge! Men det är ju tur att denna veckan blir en kort.
I alla fall så har jag varit till DMV nu på förmiddagen och gjort teoriprovet till körkortet. Man fick ett papper med 25 frågor varav 5 får vara fel. När jag började tänkte jag att det aldrig skulle gå och jag var osäker på många av frågorna så jag var jättenervös när jag lämnade in det för rättning! Men det visade sig att jag bara hade 3 fel så det var en stor lättnad! En av frågorna som jag hade fel på var att jag hade svarat att alla i bilen måste ha bälte men tydligen så behöver inte vuxna i baksätet ha det. Så nu ska jag vänta till jag fyller 21 och sen boka tid för körningen som jag hoppas inte är så svår.
Igår var jag med Jennie och Ida och vi hade en mysig dag med massa prat och twilight/newmoon filmkväll med popcorn och chips. Vi kom även på en jättebra ide! Vi ska kanske (om det är möjligt) åka på en roadtrip! När Andreas kommer så är måndagen en röd dag så både jag och Ida är lediga och förhoppningsvis Jennie också så då tänkte vi att det skulle vara perfekt att åka när man får en extra ledig dag, att åka över en helg är lite kort. Så planen är att hyra en bil och åka till Las Vegas och sen vidare till Hooverdammen och Grand Canyon. Det vore helt otroligt om vi kan göra det, vore så roligt att få se lite mer av USA också! Vi ska bara kolla upp lite mer vad det skulle kosta och se så att alla är lediga och kan åka.
Imorse kände jag att det skulle bli en jobbig dag men den har hittills varit helt okej! Jag klarade teoriprovet, jag fick lönen imorse (som jag har väntat på, tycker att det känns så pinsamt att fråga efter pengarna) och jag har precis pratat med mamma och Wilma. Och klockan är bara 12! Så nu ska jag lägga mig och titta på film och ta det lite lugnt!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: