Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Skiing at Copper Mountain!

Kategori: Allmänt

Igår klev jag upp 5.45 så att jag skulle vara färdig när Jennie skulle hämta upp mig 6.20. Sen begav vi oss till Cenntenial för att hämta upp Ida och sen vidare till Golden för att hämta upp Dennis. Det blev lite strul och så för Dennis hade bjudit en tysk kille också men det löste sig. Det slutade med att vi tjejer åkte i en bil och killarna i en. Bilresan gick bra även fast vi hamnade i bilkö, det tog över två timmar att åka tror jag men vi hade roligt i bilen så det gjorde inget. När vi kom fram till Copper var det jättefullt på parkeringen så jag tänkte att det skulle bli jobbigt att åka skidor med så mycket folk i backarna. Men eftersom det är så stort så var det faktiskt lite folk i backarna och inte allt för långa liftköer. Vi åkte allihop tillsammans fram till lunch. Efter det bestämde jag mig för att åka själv, jag åker så sakta så jag tycker att det är så jobbigt när de andra måste vänta på mig hela tiden så jag tycker att det är skönt att få åka lite själv. På förmiddagen var det jättefint och soligt men sen efter lunch försvann solen och det blev lite kallt men det var ändå helt okej. Vid 4 när liftarna stänger så möttes vi igen och hade lite svårt att bestämma oss för hur vi skulle göra för att slippa bilköerna. Vi delade i alla fall på oss så killarna åkte iväg och vi tjejer tog det lite lugnare. Och efter mycket om och men stannade vi och åt i Frisco. Det var ett jättemysigt ställe där de hade spel och sånt, så vi satt och spelade yatzy medan vi väntade på maten. Vi slapp bilköerna lite genom att vänta lite men istället hamnade vi i värsta snöovädret så vi kunde knappt se vart vi körde, det var riktigt läskigt där ett tag men som tur var så varade det inte så länge! Vi var alla helt slutkörda efter en dags skidåkning så det var skönt att få komma hem och lägga sig!


Fast i bilkö!














Ser nästan ut som om vi skulle ha varit på Hawaii förutom vinterkläderna!




Det började dåligt för mig men det slutade med att jag vann!

~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Ååå ser helt underbart ut! Kram

    2011-01-09 | 20:29:04

Kommentera inlägget här: