Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

17 Oktober

Kategori: Allmänt

Nu var det ett tag sen jag skrev! Det har som vanligt hänt en hel del!
I fredags åkte jag hem efter lunch och var hos momma och moffa hela kvällen. På lördagen åkte jag och Wilma till skolan eftersom min klass skulle vara på fårrusningen i undersåker. Vi fixade en tipspromenad och så gjorde vi skrabbelurer (sockerkakssmet som man steker och vänder i socker, det är tydligen väldigt populärt bland scouter). Det kom inte speciellt mycket folk men vi hade det bra ändå i det fina vädret. Fåren sprang förbli strax efter två och efter det försvann allt folk så vi packade ihop och åkte tillbaka till skolan. Jag hade tänkt att jag och Wilma skulle stanna i Hålland till på söndagen men vi åkte till järpen och åt middag och sen åkte vi hem till Nälden igen.
På söndagen åkte vi och hälsade på farmor och farfar och det var jättetrevligt. Jag hade även turen att få träffa lite annan släkt också!
Efter middagen fick jag skjuts till skolan. Det har varit städhelg i Vikingborg så när jag kom dit frågade jag vad jag skulle städa och då visade det sig att dom andra två i min städgrupp redan hade städat allt! Sen trodde jag att det skulle vara en grej i missionshuset men det var bara varannan söndag så det var lite synd. Men jag gick över till Hanna och hade det mysigt istället. Det blev en sen kväll så idag har vi varit lite sega!
Vi har temadagar nu som handlar om hållbar utveckling så vi har fått lyssna på vad de har gjort för förbättringar på skolan, lärt oss källsortera rätt och tittat på film. Det viktigaste vi har lärt oss är att kor har större miljöpåverkarn än bilar och andra transportmedel. Så idag fick alla äta vegetarisk lunch! På eftermiddagen fanns det olika aktiviteter att välja på och jag valde ljusstöpning. Det var jätteroligt men det är lite svårt att få dem fina och det tar tid!
Nu har jag precis ätit middag och snart ska jag och några till från klassen baka fika som vi ska ha imorgon. Det ska nämligen komma elever från en annan folkhögskola som vi ska bjuda på fika. Och efter bakningen så blir det hockeybockey!
Fullt upp hela tiden!
~♥~

Kommentarer

  • Irene säger:

    Vad fin din nya layout är Emma!

    Kram kram Irene

    2011-10-18 | 14:03:10

Kommentera inlägget här: