Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

18 Oktober

Kategori: Allmänt

Jag är så otroligt glad att jag valde att börja på Hållands folkhögskola för det är sååååå roligt!
Igår var det hockeybockey och det är fortfarande jättesvårt men ändå superkul! Jag tror att jag ska köpa ett par nya skridskor för jag får så ont i fötterna av Andreas gamla, en hjälm skulle jag också behöva för Wilmas är lite för liten och klämmer åt huvudet så att jag får ont! Men jag har ju tur som har småsyskon att ta grejer av :). Vi tittade på schemat för ishallen så att om vi slutar tidigare någon dag ska jag och två till tjejer åka dit och träna och försöka bli lite bättre!
Idag har vi haft våran andra och sista temadag. Först tittade vi på en fim som var sådär men sen fick vi göra olika aktiviteter igen och då gick jag på en föreläsning om fair trade och närpruducerad mat och det var intressant. Sen hade vi vegetarisk lunch även idag och det var en supergod rotsaksgratäng och nybakat lingonbröd. Efter det spelade jag och fyra till + en domare unfair game, vilket var orättvis innebandy. Jag och David representerade ett fattigt land (av någon anledning var vi vietnamn och jag vet inte om det ens är fattigt men i alla fall så skulle vi vara det!) och Hanna och Caroline var ett rikt land (USA). Så vi spelade med sopkvastar medans dom spelade med vanliga klubbor och vi skulle göra mål i ett minimål medans dom skulle träffa en jättestor madrass för att göra mål. Sen så var ju förstås domaren på USA:s sida så att det var riktigt orättvist! Det var ialla fall jätteroligt! Domaren såg förstås inte alla snygga mål som jag och David gjorde så USA ledde för det mesta. Sen så försökte de även köpa in mig, jag fick pengar och ett hus och gick därför över till USA ett litet tag men när jag sen ville förhandla så att jag även skulle få en häst så gick de inte med på det så jag gick tillbaka till Vietnamn. Vilket var ett ganska bra drag för jag hade ju då fått en riktigt klubba! Tyvärr så höll inte det i sig speciellt länge för vi fick sedan ett straff så att vi skulle hålla klubban/kvasten upp och ner. Det var svårt! Ni kanske kan räkna ut att USA vann denna match, även fast Vietnamn egentligen gjorde fler mål!
Efter denna otroligt roliga match var det modevisning och skrotkonsert i aulan. Några hade då åkt på Kupan i järpen och lånat kläder till en modevisning. Det roliga var att det var bara två tjejer och fyra killar. Först hade de höstkläder och sen medans de bytte om så var det skrotkonsert, alltså elever som spelade på/med hemmagjorda instrument. Det lät helt okej faktiskt! Sen kom då den roligaste delen. Det var bara killarna som var med på andra modevisningsrundan och de hade tjejkläder! Klänningar och kjolar och högklackat! Oj vad vi skrattade och hade roligt! Efter den fina uppvisningen så fick vi sluta för dagen.
Man kände sig lite trött så nu tar jag det lugnt på rummet ett tag för sen har jag och Hanna tänkt att vi ska gå till bildsalen och försöka dreja lite. Sen klockan 7 ikväll ska vi träffa elever från klarälvens folkhögskola och fika.
~♥~

Kommentarer

  • Jenny Bodell säger:

    2011-10-20 | 19:46:16
  • Jenny Bodell säger:

    Hej!

    Mitt namn är Jenny Bodell och jag går sista året på gymnasiet. Mitt projektarbete går ut på att jämföra 3 olika aupairförmedlingar. Så jag undrar om du skulle vilja svara på några frågor som jag har? Om du skulle kunna svara på några frågor kan du skicka ett mejl till [email protected] så skickar jag frågorna till din mejl.

    Tack på förhand :)

    2011-10-20 | 19:47:31

Kommentera inlägget här: