Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

3 Oktober

Kategori: Allmänt

Jag tänkte skriva att jag hade en bra dag igår men jag kom på att jag skriver det hela tiden nu, jag har det nästan för bra här!
I alla fall svå var ju Wilma här igår också. Vi tog bland annat en tur ner till ristafallet och hade turen att få se solen lite när vi var där nere så det var jättefint! Sen när vi kom tillbaka så var det dags att städa Vikingborg så jag tog dammsugaren och Wilma skurmopp och hink och så började vi högst upp och arbetade oss ner till källaren! Wilma var jätteduktig och hjälpte till! Sen byggde vi lite pussel och tog det lugnt innan Wilma lessnade och bestämde sig för att titta på Ronja rövardotter. Så hon gick upp först och satte på den och sen kom jag och efter det fylldes rummet bara på för alla som kom upp och såg att vi tittade på Ronja fastnade och stannade kvar! Så det var lite roligt!
Sen blev det tacos till middag innan mamma kom och hämtade Wilma. När de hade åkt gick jag på en promenad med Hanna och två andra tjejer ner till ristafallet i mörkret, det var mysigt. Sen när vi kom tillbaka var det filmkväll och paj i jämteborg. Vi tittade på första halvan av Borta med vinden och den är faktiskt riktigt bra. Det är roligt att se en sån klassiker. Det var en väldigt mysig kväll!
Idag har vi försökt gå igenom lite om vad som ska hända framöver men det går sådär! Sen så har vi börjat med en ny period som vi kallar natur och kultur så vi ska göra ett slags arbete inom det. Jag och Hanna ska hålla på med lera och bla. göra rödöurnor och ta reda på mer om den och om det finns andra lerfynd här i jämtland. Det ska bli jätteroligt. Det finns ju en bildsal här där man kan dreja så det ska vi göra.
Imorgon ska vi få träffa en fåraherde och så ska vi till Åre toveri så det blir intressant! Det händer så mycket roligt hela tiden!
Ikväll hade jag tänkt att gå på Hockeybockey nu när mamma har tagit hit mina skridskor! Vi får se hur det kommer att gå!
Nej nu måste jag gå och hämta tvätten innan det är middag!
Min nya fina väggdekoration!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: