Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

16 September

Kategori: Allmänt

Nu är vi tillbaka från paddlingsturen!
Det blev inte alls som vi hade tänkt! Det började redan i måndags att det var många som var sjuka så redan från början var det 5 stycken som inte var med. Vi gav oss i alla fall iväg vid halv fyra på måndagen och gick pilmgrimsleden till Undersåker. Det gick bra även fast packningen var tung. Vi fick även gå igenom en kohage där vi skrämde de stackars korna. Sen blev det lite fika på tågstationen innan tåget kom och vi for vidare till Ånn. Därifrån gick vi sedan några kilometer till ett skogsläger i Klocka. Väl där var det bara att göra middag och sen gå och lägga sig. Det har varit jättemysigt att sova i tält!
På tisdagen var det dags för paddling och precis när alla var i sina kanoter och vi hade fått lära oss hur man paddlar så började det tokregna och blåsa. Så vi kom till en ö där vi steg iland och åt lunch under en pressening. Många var genomblöta och kalla så vi beslutade helt enkelt att åka tillbaka och använda samma lägerplats igen. Sen på onsdag morgon var det två stycken som åkte hem för att de var sjuka. Men vi andra hade som mål att paddla till Handöl för att fika på ett café. Men som vanligt så kom vi inte så långt, det blåste för mycket och var jobbigt att paddla. Hela gruppen paddlade på förmiddagen och på eftermiddagen var vi bara 7 stycken som ville fortsätta. Och då gjorde vi något som var superkul, vi seglade med kanoterna! Vi var tre kanoter bredvid varandra och så höll två stycken i en pressening och oj vad fort det gick emellanåt! Riktigt roligt var det, tyvärr så finns det inga bildbevis! Det har överhuvudtaget blivit väldigt få bilder eftersom vi har paddlat och så har det regnat mest hela tiden. På kvällen på onsdagen åkte ytterligare tre stycken hem.
Sen på torsdagen hade vi som mål att ta oss till Handöl igen och även att ta kvällståget hem från Ånn. Och vi lyckades faktiskt denna gången! Det var nära att några gav upp men vi kämpade på. Det blev jobbigt att paddla mot strömmen så sista biten gick vi. Sen var det otroligt skönt att få komma in och värma sig och fika! Många köpte dubblet fika till och med! Det blev lite stressigt sen när vi skulle tillbaka och ta ner tält och tvätta kanoter och så men det gick bra. Slutligen blev det en rask vandring i 5 km/h tillbaka till Ånn där vi kom fram 15 min innan tåget kom så det var riktigt bra planerat. Då hade vi dock inte fått i oss någon middag under dagen!
Det har varit en otroligt rolig vecka men det var ändå skönt att komma tillbaka! Men så är det väl alltid. Jag är väldigt nöjd med alla saker som jag har köpt som sovsäck, underställ och skalkläder för jag har nästan inte frysit alls. Och mina kängor håller tätt även fast jag går i vatten så det är jag också otroligt nöjd över. Mina sandaler har även kommit till användning då två tjejer i klassen lånade dem varsin dag! Så hittills är det tre stycken i klassen som har haft dem!
Oj nu går min buss snart så det är bäst att jag packar färdigt! Jag lägger ut bilder sen när jag har tid.
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: