Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

26 September

Kategori: Allmänt

Imorse på frukosten så fick jag veta att vi skulle ut och paddla igen! Det var kul men jag hade gärna vetat det innan för nu har jag saker hemma som jag egentligen hade velat ha men det går ändå.
Man fick välja om man ville ut ikväll och bo ute eller om man ville ut imorgon bitti och bara vara ute över dagen. Jag har valt att börja ikväll så efter middagen drar ungefär halva klassen iväg. Vi åker då till undersåker där kanoter och kajaker väntar. Sen ska vi paddla mot strömmen i ca. 1 km och sen slå läger. Sen imorgon ska vi turas om att paddla kanot och kajak. Vi ska mest lära oss olika tekniker och lite säkerhet och så. Och så blir det både lunch och middag ute, det var valfritt så några åker hem och äter middag och några fixar lunch själva. Men jag äter båda målen ute och jag är med i den kollektiva lunchen som är korv med bröd!
Så dagen har bestått i att först planera det och sen har vi gjort en slags sammanfattning av de veckor som gått. Vi har varit tre grupper och gjort olika collage om våra tre turer.
På onsdag förmiddag ska vi ha en friluftsvandring med tema historia och kultur och det ska bli lite överraskningar så det blir spännande. I helgen är det åre höstmarknad så jag kommer kanske att stanna här i helgen.
Ryggsäcken är packad så nu inväntar jag middagen som är om 25 minuter sen bär det iväg mot undersåker 17.30.
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: