Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

27 September

Kategori: Allmänt

Oj oj oj vilken paddlingstur det blev!
Det var ju tänkt att vi skulle åka iväg igår vid halv 6 men vi kom nog inte iväg förrän halv 7 och då åkte vi på ICA i undersåker och handlade. Vi skulle handla till de kollektiva målen och jag gick omkring med världens största inköpslista! Det var lite roligt! Vi var i alla fall där till klockan 7 för då stängde de. Sen åkte vi då till stället där vi skulle starta paddlingen. Det regnade och hade redan börjat bli ganska mörkt. Innan vi kom iväg så var det riktigt mörkt och bara hälften av oss hade pannlampor. Vi var bara 6 stycken som var tuffa nog att åka ut och övernatta! Så 3 personer hade alltså pannlampor varav jag var en av dem som inte hade det! Vi skulle paddla kajaker som några av oss aldrig hade paddlat förut så bara det kändes lite nervöst. Att det sen var kolsvart och strömmande vatten gjorde att det blev mycket svårt! Jag hade dessutom glasögonen på mig och det funkade inte alls i regnet så jag fick ta av dem så det var både mörkt och svårt att se utan glasögon! Men jag måste säga att det var en otroligt rolig upplevelse! Jag fastnade, körde in i träd och åkte mer bakåt än framåt ibland så det kändes inte alltid så roligt men vi tog oss igenom det tillsammans och hjälptes åt så det gick bra ändå! Vi kom fram till lägerplatsen runt 10 på kvällen skulle jag gissa. Då hade det som tur var slutat regna så vi kunde sätta upp presseningen till ett stort vindskydd som alla skulle sova under. Det blev superbra! När det var klart bastade och badade vi och det var jätteskönt! Lagom varm bastu och inte för kallt vatten, det enda jobbiga var vägen mellan bastun och vattnet som bestod av en lerstig med en trappa som var livsfarlig! Efter det satt vi vid elden och fikade lite fram till kanske 2 eller halv 3, då gick vi och la oss för det hade börjat regna igen. Ännu en gång har jag sovit utan att frysa så det var riktigt skönt! Vi hade turen att kunna ta sovmorgon så vi sov till 9 ungefär. Sen blev det frukost medan vi väntade på resten av klassen. De kom inte förrän vid 12 så vi åt lunch strax efter att de hade kommit. Sen bestod dagen i att turas om att paddla, kasta rep, "rädda varnadra", prova tippa med kajaken (om man ville) och så. Två stycken hade tyvärr otur och tippade med sina kajaker även fast de inte hade tänkt eller ville det och det var dessutom mitt i forsen så när den första gjorde det var det lite läskigt men det gick ju bra. Vid femtiden åkte vi sen tillbaka. Det gick så fort så jag trodde inte att det var sant! Det som kvällen innan hade varit så jobbigt och tagit över 2 timmar tog idag max 30 minuter och var jättelätt!
Nu är vi tillbaka på skolan och jag har redan börjat känna träningsvärk! Det konstiga är att jag känner mest i benen, men det är förmodligen för att jag är så ovig!
Jag ser fram emot morgondagens friluftsvandring och så vore det jätteroligt om Wilma kommer och bor hos mig i helgen, vi får se hur det blir...
Bilder lägger jag ut imorgon, jag orkar inte göra det nu!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: