Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

29 September

Kategori: Allmänt

Igår hade jag en jättebra dag här på Hålland!
På förmiddagen hade vi en kultur/historia vandring där vi band annat fick se en jättefin stavkyrka, lära oss om karolinerna och lite om arnljot och fika! Sen var det svampsoppa till lunch (som faktiskt var helt okej!) och jättegott nybakat bröd! På eftermiddagen stickade jag och tog det lugnt innan middagen. Efter middagen spelade jag, Hanna och Susanna lite couronne och sen tog vi det lugnt innan det var U-café. Temat denna vecka var british tea party så de hade bakat scones. Det var riktigt trevligt och jag vann på spingo två gånger!
Idag har det varit kulturförståelse igen och vi har pratat lite om varför kor är heliga i indien (för hinduer) och om omskärelse. Sen nu på eftermiddagen har vi tittat på filmen The gods must be crazy och den var riktigt rolig!
Imorgon bär det iväg mot Norge. Det blir förmodligen ett stopp för att titta på vattenfallet brudslöjan först innan vi äter lunch och sen avslutar med en guidning i nidarosdomen.
Sen på kvällen kommer Wilma hit och skaspendera helgen med mig och det ska bli jätteroligt! På lördag har jag tänkt att vi ska åka till Åre och gå på marknaden och på söndag blir det nog en tur till ristafallet. Det kommer att bli ett jättebra avslut på veckan!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: