Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

5 September

Kategori: Allmänt

Idag har det varit väldigt rörigt tycker jag!
På morgonen hade vi en liten utvärdering efter fjällturen. Sen klockan 10 var det infofika som vi har varje måndag där man då fikar och får information från lärare, rektor eller den som har något att säga till alla. Idag fick vi bla veta att det på onsdagar eller torsdagar kommer att vara träningspass för de som vill på kvällen. Det tycker jag låter jättebra, det blir väl som en idrottslektion fast inte på skoltid. Sen på torsdag kväll är det något som kallas Kul och bus med rörelse då någon från stan kommer och ska hitta på något och så är det fika efteråt.
Efter fikat började vi planera inför paddlingsturen så klassen har delat in sig i fyra grupper som ska bo och äta tillsammans. Vi kommer att starta på måndag då vi kommer att gå pilgrimsleden från skolan till tågstationen i undersåker och därifrån tar vi tåget till Ånn. Sen ska vi då vandra i ca 1 timme till ett ställe i närheten av där vi ska hyra kanoterna. Sen blir det paddling och lätt vandring tis, ons, tors och på fredag ska vi ta det tidiga tåget som går 9.55 från Ånn och går sedan samma väg tillbaka till skolan. Det kommer att bli en bra tur tror jag!
Imorgon är det en så kallad gemensam arbetsdag på skolan då vi ska hjälpas åt att fixa med grejer för att få det bättre och finare här. Jag ska renovera möbler så det ska bli roligt. Sen på eftermiddagen kommer några att ha lagat god middag och dukat fint så hela skolan ska äta tillsammans som ett fint avslut på dagen. Så det kommer att bli en bra dag hoppas och tror jag!
Nu har vi slutat för dagen och jag tar det lite lugnt innan jag möter upp Jenny för att äta middag. Vet ej vad som händer i kväll men med det här vädret skulle det nog vara ganska mysigt att se en film...
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: