Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

9 September

Kategori: Allmänt

Åh vad dåligt det går med bussar! Vi slutade klockan 12 och jag måste vänta till 16.20 till bussen och då kommer jag inte ens hela vägen hem! Men men då får jag tid till att packa det som ska med hem i alla fall.
Igår fick jag min första läxa och det var att läsa ett kapitel i boken Kulturgrammatik så idag gick vi igenom det på lektionen. Vi pratade bla om omedvetna regler som finns i den svenska kulturen som först blir märkbara när någon bryter mot dem. Så idag på 10-fikat så gick Hans (läraren) och höll en killelev och höll varandra i handen, någon gick före i kaffekön, några satt i knät på varandra och jag och tre tjejer till satte oss mitt på golvet i matsalen och fikade. Det var riktigt roligt, man såg hur alla andra tittade, pratade och undrade vad vi höll på med. Så från och med nu så håller vi på med konstiga saker vi som går kulturförståelse enligt de andra! Nästa lektion har vi fått i uppgift att komma som vi inte är så jag ska försöka klura ut något bra. Sen på lektionen efter det ska vi till Jamtli och avsluta dagen med squash eller kanske storsjöbadet. Sen den 7 oktober ska vi åka till Trondheim och studera norrmän! Det är verkligen en jätterolig kurs!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: