Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

"Festmiddagen"

Kategori: Allmänt

Tänkte att jag skulle skriva lite om middagen vi hade igår.
När vi kom till matsalen så hade de möblerat om borden så att det var flera långbord och så hade de dukat fint med servetter och finglas. Sen så hade de gjort lappar till varje plats där det stod klasser så man fick sätta sig vid en lapp där det stod rätt klass. Så att man fick sitta bredvid personer från andra klasser och det var trevligt. Till middag fick vi en lammkorvsgryta med rotsaksgratäng  och det var jättegott! När alla hade ätit så hade vi lite allsång och sjöng bla. pistvakts låt skoterled. Sen efter det var det efterrätt och då fick vi svartvinbärspaj med mörk eller vit chocklad och vaniljsås, det var lite annorlunda men gott! Sen avslutade vi kvällen med en musikfrågesport. Vi var 4-5 i varje lag och mitt lag hette Fader Abraham! Sen fick vi svara på frågor som jag tyckte var jättesvåra så jag hjälpte inte min grupp så mycket men de kunde svara på allt så det behövdes inte! Så idag på lunchen fick vi veta vilka som hade vunnit och det var mitt lag och vi hade haft alla rätt så det var lite roligt! Inte min förtjänst men roligt ändå!
Sen på kvällen tittade jag på idol och stickade innan jag gick och la mig tidigt för jag var supertrött!

Idag har vi en lite annorlunda dag igen. Nu på morgonen har vi fått lite olika uppgifter inför paddlingsturen som vi ska redovisa efter lunch. Sen så har vi haft 10-fikat och även haft ett möte angående intyg och behörigheter. Och i eftermiddag ska ungefär halva klassen åka till trangia i trångsviken och till lundhags. Jag behöver ingenting därifrån så jag stannar här. Så egentligen kan man nog säga att vi slutar efter två så det är härligt. Sen ikväll är det HÅTTT ( llands Tur och Telemarks Träning) för dom som vill och jag har tänkt att gå. Det ska tydligen vara ett två timmars träningspass där man är halva tiden inne och halva tiden ute så om man vill kan man bara vara med på en del.
Sen så i eftermiddag får vi veta vilka fristående kurser vi har fått så jag hoppas att jag har fått mina förstahandsval.

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: