Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

1 April

Kategori: Allmänt

Nu var det länge sedan jag skrev! Jag har nog både tappat lusten lite och så har vi ju varit borta på vintertur. Den blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Vi åkte till Höglekardalen i måndags och skidade iväg tills det började blåsa jättemycket och klockan var ganska mycket så vi var tvugna att hitta ett ställe att slå läger där det var så mycket lä som möjligt. Vi hittade ett bra ställe men byggde ändå murar runt tälten för att vara på den säkra sidan. Dagen därpå vaknade vi och hörde att det regnade ute, mindre roligt helt enkelt. Humöret var inte på topp för de flesta och vi kom iväg sent. Uppe på kalfjället kommer vi fram till att höglekardalen inte var det roligaste stället att vara på just då så vi skidade tillbaka till bilarna och åkte till skolan! Det belv alltså en natt på skolan för att torka saker och för att hämta två militärtält som vi hade bestämt att vi skulle sova i. Så tidigt på onsdagen bar det iväg mot storulvån och där fanns det snö! Det var lite krångligt att få upp tälten men det var det värt! Det är verkligen supermysigt att sova i militärtält och speciellt när det finns kamin i dom. Tre gånger lyckades vi ta en fika på storulvån under tiden vi var där, då skidade vi förstås dit och tillbaka nästan alla gånger! Så det blev helt enkelt en ganska lyxig och inte så svår tur men jag och Hanna har kommit fram till att friluftsliv måste få vara det ibland så att man kan njuta så mycket som möjligt!
Igår var jag och 7 st till från skolan funktionärer på SM i Skicross. Vädret var underbart och det var jätteroligt. Man kände sig väldigt proffsig när man stod där i backen och hade walkitalkin i handen och skötte om sin sektion av banan. Vi fick gratis jackor för att vi var med och det var lite annorlunda jackor. De såg jätteroligt ut för det var ett tryck med frihetsgudinnans huvud som stack upp på baken på oss!
Det var första gången jag åkte slalom i år också och det var superroligt! Jag har nu även åkt i en skicrossbana och det var också jätteroligt. Efter en lång dag i backen var vi väldigt trötta när vi kom tillbaka. Vi hade även fått roliga brännor och de flesta av oss var alldeles röda i ansiktet efter att ha stått i solen hela dagen!
Idag tar jag det lugnt, tänkte försöka bli frisk. Men jag måste även packa för imorgon bär det iväg mot storulvån igen och där ska vi vara fram till onsdag. Då blir det påsklunch här på skolan innan vi slutar och tar lov.
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: