Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

27 April

Kategori: Allmänt

Tiden bara flyger fram och jag glömmer hela tiden bort att jag ska skriva här på bloggen!
Det gick jättebra på soloturen! Det var skönt att vara ute alldeles själv och bara ta det lugnt. Jag hade stannat två nätter om jag hade tagit med mig mer mat.
I onsdags var det underbart väder och vi hade klassamling ute så det var härligt. Sen på eftermiddagen hade vi sångträning med en lärare på Birka. Vi ska nämligen sjunga tre låtar på folkhögskolans dag, det kommer att bli ungefär 200 stycken i kören för alla måste vara med. Vi ska sjunga Jämtlandssången (jag är typ den enda som kan den på hela skolan!) och en låt på ryska och en annan som jag inte kommer ihåg namnet på. På eftermiddagen målade jag och några till skyltar som vi ska använda på folkhögskolans dag för då ska vi tåga genom staden. Så vi har målat skyltar med ord som symboliserar en folkhögskola och vi har gjort det på olika språk. Det var riktigt roligt att göra dem.
Igår och idag har jag vävt och det är superroligt! Nu är jag färdig med de fyra bordstabletterna och av det som blev kvar av varpen gör jag en kort löpare. Och nu har jag bara 2-3 cm kvar att väva. Sen ska jag väva pläden också men eftersom vi är tre som använder samma vävstol så måste jag vänta på min tur.
Imorgon klockan 7.30 bär det iväg på norge och det ska bli jätteroligt! Enligt vädret ska vi få sol alla dagar så jag hoppas verkligen att det stämmer. Vi får se om jag ska köra hela vägen, om vi ska det så blir det min längsta bilkörning någonsin men det ska nog gå bra. Vi kommer tillbaka på onsdag kväll så på torsdag kanske jag skriver och berättar om resan, om jag kommer ihåg det!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: