Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

9 Augusti

Kategori: Allmänt

Idag är jag ledig och det känns väldigt skönt. Tyvärr så var jag tvungen att kliva upp ganska tidigt ändå för jag skulle åka in till stan och gå på bio med Wilma och Theo. Det gick inget vidare för de kunde inte komma översens om vilken film vi skulle se så det slutade med att jag fick åka hem med två gråtande och sura barn! Nu har vi precis ätit pizza till lunch och de är på bra humör igen som tur är.
Jag har bara fyra arbetsdagar kvar nu innan jag åker hem. Det ska bli skönt med lite semester! Först två veckor hemma med en fjällvandring inplanerad. Jämtlandstriangeln med Hanna, Carro, Lovisa, Jenny och Susanna och det ska bli jätteroligt. Sedan bär det iväg till Hamburg med Irene och det ska förstås också bli jätteroligt! Planen har ändrats igen och vi har nu bestämt oss för att cykla ner mot spanien och flyga hem. Så vi har inget slutmål utan flyger hem från närmsta flyplats när månaden börjar närma sig sitt slut.
Jag får fortsätta jobba här i sthlm så det är därför vi bara blir borta i en månad. Chefen hade önskat att jag kunde börja på en gång men hon visste ju att jag skulle iväg på cykelsemester så jag börjar i början på oktober istället. Jag har haft väldigt tur och redan hittat boende också! Jag ska hyra ett rum i en villa i Vallentuna så jag kommer att ha 30 minuter till jobbet och jag behöver bara ta tåget, inga byten, så det är perfekt! Det är ett rum med egen ingång och toalett med dusch och jag får tillgång till tvättmaskin och kök så det kommer nog att bli jättebra. Detta är alltså fram till jul. Sen får vi se om jag kommer att få fortsätta jobba där och om jag vill eller om det blir en fjällstation. Jag tänker åtminstone söka till vintersäsongen.
Livet rullar på bra nu och det känns jättebra!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: