Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Jämtland

Kategori:

Tillbaka i Jämtland igen och det känns jättebra! Jag har fullt upp hela tiden och det är massor som jag vill hinna göra innan lördag då jag och Irene åker.
Igår kom jag hem från Hålland. Jag och fyra kompisar har vandrat jämtlandstriangeln och det var jätteroligt. Jag verkligen älskar att fjällvandra och jag tycker om att bo på fjällstationerna. Det gör mig ännu mer sugen på att jobba på en fjällstation. Vi startade vandringen klockan tre på tisdagen så vi var inte framme förrän nio på kvällen. Vi fick ett jättebra bemötande när vi kom fram till blåhammaren blöta och trötta så det var skönt. På onsdagen vandrade vi vidare till sylarna som är min favoritstation! På torsdagen hade vi en vilodag, om man nu kan kalla det för det, för vi besteg herrklumpen! På fredagen vandrade vi sen tillbaka till storulvån och den sträcka som jag gillar mest, kanske för att jag har gått den så många gånger. Det är många vi känner som jobbar på stationerna så det var roligt att se dem. När vi kom tillbaka till Hålland bjöd Jens oss på middag i Svea och det var jättetrevligt, efter det åkte vi till Nina (lärare) som bjöd på paj. Ida kom också dit och fikade så det var roligt att träffa henne igen. Det var supermysigt och vi hade många roliga diskussioner. Olle (lärare) kom lite senare och fikade så det var roligt att träffa honom också. Vi hade nog kunnat stanna långt in på natten men när klockan började närma sig 12 begav vi oss hemåt! Nästa gång tyckte Nina att vi ska sova över så det blir roligt. På lördagen tog vi det ganska lugnt och på kvällen tog jag tåget hem. Jag önskar att jag skulle gå ett år till på Hålland men jag vet att det inte skulle bli samma sak eftersom det skulle vara med andra människor.
Jag har börjat fundera mycket på framtiden och jag har hittat flera utbildningar som jag vill gå. Det är förstås på folkhögskolor så det är synd att man bara får bidrag för två år. Det jag är mest sugen på nu är att gå en utbildning på 1 1/2 år med inriktning Turism, Rekreation och Service som ligger utanför Växjö. Så vi får se om jag söker den till nästa höst.
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: