Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

22 Februari

Kategori: Allmänt

Igår var vi inne halva dagen och planerade och på eftermiddagen satte vi på oss turskidorna och skidade iväg! Klassen var indelade i två grupper som bytte av varandra efter halva tiden. Först hade vi transivrar och tränade att leta upp dom i snön så fort som möjligt, det var riktigt svårt. Och så tränade vi på hur man ska gräva på bästa sätt när man väl har hittat personen i lavinen. Det var inte så djupt med snö så det blev inte så mycket träning på att gräva men vi vet i alla fall principen nu. Sen bytte vi med den andra gruppen och då tittade vi på omgivningen och pratade om rasrisk och lutningar och så. Vi var inte färdiga förrän 5 så det blev en lång dag men det var roligt.
Idag hade vi samling på förmiddagen och pratade lite och skrev upp våra kontaktuppgifter till praktiken. Nu har jag precis kommit tillbaka från lunchen, där jag satt i 1½ timme! Jag tror att jag har packat färdigt så nu väntar jag på att mamma ska komma och hämta mig.
Det känns jobbigt att lämna Hålland men tre veckor kommer nog att gå fort! Det kommer säkert att bli jätteroligt på praktiken så att jag inte kommer att vilja åka därifrån sen!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: