Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

26 Februari

Kategori: Allmänt

Igår startade min resa norrut. Jag åkte först från Östersund till Bräcke där jag hade en två timmars väntan på nästa tåg. Tiden gick ganska fort ändå så det var bra. Men sen fick vi veta att tåget var försenat, bara 15 minuter så det var ju bra i alla fall. Sen när jag kom på tåget försökte jag sova direkt för jag var jättetrött. Det var kallt så jag fick ta på mig lite mer kläder men annars så sov jag faktiskt jättebra. Jag vaknade bara några få gånger så jag är riktigt förvånad! På morgonen när vi hade passerat Boden så fick vi veta att tåget var ca 1½ timme försenat vilket betydde att jag (och alla familjer) som skulle ta bussen från Gällivare till Kebnats skulle missa den. Som tur var så fixade SJ en extrabuss så då fick jag åka gratis vilket var bra! Väl framme i Kebnats stod det två skotrar med pulkor och väntade på oss. Där var även Plupp så barnen tyckte det var roligt. Det var en praktikant som fick vara Plupp så nästa vecka är det kanske min tur?! Vi är tre praktikanter här så det är ganska skönt att jag inte är själv. Vi har fått en rundvandring men det kommer nog att ta ett tag innan man lär sig namnen på alla hus för det finns så många här! Stationen är lite mindre än vad jag trodde, jag hade nog tänkt mig att det skulle vara lite som på Keb men det är det inte. Det har varit fullt upp ända sen vi kom hit. Vi har planerat morgondagen då familjeveckan drar igång. Det ska bli jätteroligt, jag trodde inte att vi skulle få vara med så mycket som vi får. Idag har vi fått vara med och bestämma vad vi ska göra och komma med ideer. På förmiddagen ska vi ha lite namnlekar och sen ska vi ha lite skidskola i små grupper. Så jag och en tjej till ska ha skidskola med barnen som är mellan 9-14 år. Sen efter lunch ska vi ha olika stationer då familjerna ska få åka runt och göra olika saker. Jag ska då ha en egen station där de ska få åka pulka, så redan imorgon kommer jag att få "guida" lite på egen hand. På kvällarna kommer vi att hitta på saker med barnen medans föräldrarna äter i lugn och ro så det ska bli jätteroligt.
Jag har precis ätit middag och tar det lite lugnt på rummet innan kvällsmötet som börjar vid 20.30.
Jag känner mig väldigt välkommen och jag tror att dessa veckor kommer att bli jätteroliga och framför allt väldigt lärorika!
~♥~

Kommentarer

  • Moster Nettan säger:

    Hoppas du kommer få kanonkul! Jag ser framemot att följa din resa på bloggen :) Kramar

    2012-02-26 | 19:30:47

Kommentera inlägget här: