Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

11 Januari

Kategori: Allmänt

Igår var vi ute hela dagen och åkte skidor! Klassen var indelad i fyra grupper och så fick vi en karta över Trillevallen med ungefär 15 punkter och av dom skulle vi välja 5-6 stycken att åka till. Min grupp planerade att åka till baksidan av berget och därifrån åka upp på toppen och sen åka i någon av backarna ner. Men när vi var på baksidan av berget blåste det typ storm och snöade och vi såg nästan ingenting, för vi åkte mot vinden, så då bestämde vi oss att vi skulle åka till ett vindskydd lite längre fram istället för att åka upp på toppen. Det var lite jobbigt ett tag men det gick bra. När vi nästan var framme vid vindskyddet mötte vi två av de andra grupperna och dom tyckte att vi såg jättekalla ut! Eftersom vi hade åkt mot vinden så var vi ju alldeles vita och jag hade isklumpar i ögonfransarna så det måste ha sett ganska roligt ut. Dom hade ju åkt med vinden så de såg helt normala ut. När vi kom till vindskyddet så lugnade vädret ner sig och blev riktigt fint. Efter lunchen åkte vi tillbaka till Trillevallen och kom fram vid tvåtiden tror jag och då åkte vi upp och ner i barnbacken och tränade telemarkssvängar. Det är jättesvårt men det kändes som att jag gjorde lite framsteg. Vi åkte tills de stängde av liften vid halv fyra kanske. Det var en jätterolig dag i alla fall som slutade med en filmkväll så det var mysigt.
På onsdagar har vi fördjupningsarbete så då gör alla lite vad de vill! Jag håller ju på med ullen men den lämnade jag hemma så jag ska fortsätta karda nästa helg jag kommer hem. Istället så åkte jag och Hanna in till Åre för att köpa lite brodergarn och nu sitter vi på skolan och försöker hitta lite mönster till jämtlandssöm men det är lite svårt. Imorgon börjar period 3 med valbara kurser så då ska jag väva och det ska bli jätteroligt! Jag är dock den enda på skolan som har valt den kursen, de flesta har valt kursen SNÖ för då får de åka skidor!

Nej nu ska jag fortsätta leta broderimönster!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: