Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

12 Januari

Kategori: Allmänt

Idag började vävkursen och det har varit jätteroligt!
Jag hade inte tänkt på att det är så mycket arbete innan man kan börja väva! Jag ska väva en pläd i ullgarn och vi är tre stycken som ska göra det så vi kommer att använda samma vävstol. Så idag har vi bestämt vilka färger vi vill ha på varpen och vilket mönster vi ska ha för det blir samma men sen så valde vi själv vad vi ville ha för färg på inslagen. Så plädarna kommer att ha samma grund men kommer ändå att se helt olika ut. Och eftersom vi kommer att använda samma vävstol så medans man väntar på sin tur med den så kan vi väva något annat på en annan vävstol. Där vet jag inte riktigt vad jag ska göra men det lutar mot bordstabletter eller en löpare. Det ska jag komma fram till imorgon för då ska vi beställa allt garn så att det kanske kommer till nästa vecka. Det kommer att bli massor med garn och det kommer att bli ganska dyrt men det är jätteroligt!
Nej nu ska jag gå och äta middag! Det är galet vad fort dagarna går!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: