Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

16 Januari

Kategori: Allmänt

Helgen har varit väldigt lugn. Det blev en skidtur runt elljusspåret på lördagkväll med Hanna annars har jag bara tagit det lugnt. Det känns lite tråkigt att jag inte har något liftkort så att jag kan åka slalom när de andra gör det men jag klarar mig! Igår kväll var det andakt på nylands och det är mysigt även fast jag inte är så kristen.
Jag och Hanna pratade igår om att det skulle bli så roligt att skolveckan skulle börja igen och det är ju helt otroligt att man tycker att veckorna är roligare än helgerna! Det händer så mycket mer på veckorna så det är nog därför det är roligare!
Idag på förmiddagen hade vi teori (för första gången tror jag!), Olle pratade lite om laviner och ras och vad man ska titta efter för att undvika det. Sen på eftermiddagen blev det lite skidåkning, det kändes inte så roligt att åka ut i det här vädret men som vanligt så blev det ju jätteroligt när vi väl kom iväg! Idag delade vi in oss i små grupper och åkte och tittade efter djurspår och allmänt på naturen.
Ikväll är det borgarmöte, det första efter lovet så det lär vara en del att ta upp!
Imorgon är vi komplediga så då får vi se vad som händer. Om det är fint väder har jag och Hanna funderat på att åka upp på skutan. Sen på kvällen så har Olle ett "lektionspass" där man kan förbereda sig inför högskoleprovet som vi ska göra nästa vecka. Nästa vecka ska vi även ut på tur och sova i bivack så det blir spännande.
Nu tog det stopp! Jag tror att jag ska lägga mig och läsa lite innan mötet börjar!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: