Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

30 Juni

Kategori: Allmänt

Det är helg och jag är ledig!! När man är ledig en dag mitt i veckan lite då och då så hinner man knappt känna att man är ledig innan man är på jobbet igen så det är skönt när man har två dagar efter varandra med ledigt.
Idag vaknade jag och hade ont i ena ögat. Igår kändes det som att jag hade skräp i ögat hela dagen och dum som jag är ibland så tog jag inte ut linserna innan jag gick och la mig. Så imorse var ögat alldeles rött och irriterat, jag tog ut linserna men det känns inte bättre så jag vet inte riktigt vad det är. Så nu får jag väl helt enkelt ha glasögon tills det blir bra igen, vilket jag inte gillar! Jag ska boka en tid hos optikern för jag behöver nya linser så då kan de titta på ögat samtidigt. Förra sommaren lyckades jag ju få två sår på hornhinnan så det är kanske det jag har fått igen.
I torsdags cyklade jag på min nya cykel och den känns jättebra. Det är så roligt att cykla. Jag hade tänkt ta en tur till slottet idag men det regnar och med mitt öga så känner jag mig inte sugen längre. Planeringen inför höstens cykelsemester börjar ta form och jag har köpt kartor över cykelvägar i europa. Sen så ska vi köpa cykelväskor och boka färja till Rostock där resan kommer att börja. Det ska bli jätteroligt!
Senare idag åker vi till Linda för att grilla och så ska vi till minneslunden där morfar är begravd eftersom det var hans födelsedag idag. Och imorgon kanske jag ska träffa Anna.
There is always a "truth" behind "just kidding"...
a little "emotion" behind "I don´t care"...
a little "pain" behind "It is ok"...
a little "I need you" behind "leave me alone"...
And a lot of words behind the silence!

~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: