Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

2 Mars

Kategori: Allmänt

Telianätet kommer och går här i Salto! Hittills har det för det mesta varit borta så jag har inte kunnat skriva så mycket. Sen så händer det saker hela tiden också så jag har inte heller haft tid.
Jag vet inte om jag har berättat det men igår var jag på min allra första topptur! Vi skrev i toppboken och jag har sparat koden så att jag kan samla på dem. Det var riktigt härligt väder så det var roligt.
Idag var sista dagen med familjerna. På förmiddagen åkte de flesta iväg på skidor medans jag stannade kvar med de barn som inte ville skida och åkte pulka istället. Sen blev det lunch utanför pluppkåtan och på eftermiddagen fick barnen åka hundspann på sjön. Kvällens barnaktivitet var disco och det var jätteroligt att se alla barnen dansa och ha det roligt. Sen vid åttatiden var det samling med alla familjerna och då tittade vi på bilder från veckan och barnen fick diplom och vi fick kramar! Det känns lite tråkigt att de ska åka nu när man äntligen har börjat lära sig alla barnens namn och lärt känna dom lite. Men nästa vecka kommer det nya familjer som vi får lära känna.
Imorgon är första dagen som jag är ledig så då ska jag sova ut! Utanför huset jag bor i finns just nu över 20 slädhundar som det har pratats om att de skäller mitt i natten, det är dock inget problem för mig som sover så bra. Inatt hade det blåst jättemycket så många hade sovit dåligt men när jag väl har somnat så sover jag så sånt stör inte mig.
Det känns lite konstigt att vara ledig imorgon. Jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på? Det beror väl lite på vad det är för väder också.
På söndag kommer det nya familjer, bara 3 eller 4 stycken, så Viktor kommer att vara i köket och serveringen nästa vecka. Men jag och Cecilia ska nog fortsätta att hjälpa till med familjefjäll.
Hoppas att alla har det bra!
~♥~

Kommentarer

  • Moffa säger:

    Du verkar ju ha ganska hyfsade dagar i Salto. Vilken topp var ni uppe på, var det nån liten potatiskulle eller var det i klass med våra Jämtlänska "alper"? Ha det fortsatt bra!

    2012-03-02 | 22:39:26

Kommentera inlägget här: