Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

22 Mars

Kategori: Allmänt

Det regnar ute!!! Fy vad hemskt!
Första skolveckan är snart slut och det har inte hänt så mycket. I tisdags planerade vi vinterturen och idag fick vi veta att det var dåligt med snö där så vi fick helt enkelt börja om från början och det har tagit hela dagen att hitta ett bra ställe. Det slutade med att vi ska gå från höglekardalen och runt fjällen och tillbaka till höglekardalen. Det blir säkert bra.
Inatt sov jag och Hanna i ett tält här på skolgården! Det var meningen att vi skulle prova hennes föräldrars gamla tält men när det både fattades tältpinnar och blev blött så rev vi ner det och frågade Carro om vi fick låna hennes tält bara för att vi ville tälta och det fick vi. Så vi tältade under en björk bara några meter från huvudbyggnaden och det var jättemysigt! På morgonen var det bara att kliva upp och gå direkt till frukosten i pyjamas!
När vi precis hade ätit upp våran lunch så tittar Hanna ut genom fönstret och ser att tältet ligger upp och ner och är på väg att blåsa bort så vi fick springa ut och packa ner det!
Imorgon är vi komplediga men dagen är ganska fullbokad ändå! 8.30 är det möte om SM i Skicross där jag och Hanna ska vara med som funktionärer nästa helg. Sen ska vi träffa Olle (lärare) som ska låna ut ett tält och så ska jag och Carro köpa stighudar. Efter det bär det iväg mot järpen där vi ska handla turmat inför nästa vecka och så ska vi även på lundhags och kika efter underställ. Sen tillbaka till hålland för att laga korvstråganoff, kycklinggryta och köttfärssås till turen och efter det ska jag försöka hinna med trebussen hemåt!
Jag har börjat få lite ont i halsen och det tycker jag verkligen inte om så nu ska jag kurera mig med Kan Jang och försöka bli frisk till på måndag.
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: