Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

6 Mars

Kategori: Allmänt

Oj vad tiden går fort! I söndags kom det nya familjer och jag fick hälsa de nya barnen välkomna förklädd som plupp! Denna veckan är det endast 6 barn och 6 föräldrar så det är lite annorlunda jämfört med förra veckan då det var 21 barn och 17 föräldrar!
Igår hade vi lite skid och fjällskola. Vädret har varit superbra hittills denna veckan om man jämför med förra så det är skönt. Allt blir så mycket lättare när det inte blåser storm!
Idag har vi skidat till björkudden. Jag skidade sist och hamnade då med Anton 5 år som aldrig har åkt skidor förut så vi kom långt efter alla andra. Men efter 1 timme så kommer skotern och hämtar upp dem som vill så då fick han åka skoter resten av vägen. Jag hoppade av när vi var halvvägs och skidade de sista 5 km vilket var väldigt skönt för jag hade blivit iskall av att åka så sakta i -10 grader. När vi kom till björkudden blev det renskavsgryta (igen!) till lunch och efter det matade och klappade vi renarna innan det var dags att åka tillbaka. Jag har blivit förkyld så jag åkte skoter tillbaka denna veckan. Förra veckan åkte jag skidor både fram och tillbaka så jag kände att jag redan hade provat det så det gjorde inte så mycket om jag åkte lite skoter.
Vi kom tillbaka precis till personalmötet där vi fick fika en jättegod paj! Hade jag skidat hade jag missat den så jag valde rätt beslut!
Nu är det lugnt i en timme och sen blir det middag innan barnaktiviteten börjar. Ikväll är det skattjakt och så ska de få träffa plupp (jag) igen i hans kåta.
I personalhuset som jag bor i är vi utan vatten och har snart varit det i ett dygn så vi håller tummarna att det ska fungera snart igen.
Jag har börjat fundera lite över sommarens jobb så när jag kommer hem ska jag fixa ett CV. Jag ska  skicka ett till Sylarna och så har jag hittat ett jobb i norge och ett i grekland som jag ska söka. Det blir nog bra vilket som.
Nästa vecka vet jag inte riktigt hur den ser ut, jag hoppas nog att jag får vara med på familjefjäll då också för att det är så roligt, men det är ju verkligen fullt upp hela dagarna och kvällarna då så man blir ju trött. Annars blir det praktik i serveringen, receptionen och som vaktmästare och det kan ju vara bra att få prova på det också.
Jag trivs verkligen superbra här och att jobba på en fjällstation kommer jag definitivt att göra om jag får chansen!
Hoppas att ni har det bra där hemma!
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: