Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Fredag

Kategori:

Igår var det en jättebra jobbdag! Den gick väldigt fort. Jag och Emmelie jobbade och vi kom på att vi skulle göra en pumpalykta och baka pumpapaj med barnen. Så efter middagen gjorde Emmelie och två av barnen lyktan och jag och ett barn var i köket och gjorde pajen. Vi hade det jättemysigt och resultatet blev jättebra!
Det var dock en sak som var mindre bra under dagen och det var när jag var själv med alla tre barn ett tag och stod och lagade mat. Jag öppnade en konservburk och det stack till i fingret, jag tittade och det började blöda, ganska mycket. Och jag är ju livrädd för att göra illa mig så jag tog papper och satte mig ner. Tordes inte riktigt titta hur illa det var först! Men tyckte att det borde inte kunna bli så farligt av en konserv. Jag började känna mig yr och fick lägga mig på soffan och skrämde förstås upp ett av barnen som genast letade efter plåster. Stackare! Det var ju inte så illa egentligen det är bara jag som är konstig! Efter ett tag blev det bättre och jag satte på mig ett par vantar och fortsatte laga mat utan problem trots ett ömmande finger! Nästa gång ska jag vara försiktigare när jag öppnar en konservburk!
Vaknade med lite ont i halsen idag så jag hoppas att det inte blir värre. Får kanske köpa lite kan jang. Är på väg in till stan för att träffa Lovisa nu. Får se vad vi hittar på. Sen blir det hem och vila så att jag är redo för en lång jobbhelg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: