Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Ledig

Kategori:

Fjärde dagen på raken som jag är ledig och det är inte alls roligt! Det är så tråligt och jag vet inte riktigt vad jag ska göra! Jag har börjat ångra att jag inte tog ettan i Märsta för jag har insett nu efter att ha varit ledig så länge att jag inte vill bo såhär. Jag känner mig fortfarande lite som en främling i någon annans hus och jag kan inte riktigt slappna av. Så jag letar lägenheter för fullt men som sagt så är det jättesvårt att hitta något. 
Det som är bra med att bo här i Kårsta är i alla fall att det känns lite som hemma med tanke på hur det ligger. I fredags var jag ute på en långpromenad och gick på en stig vid hagar och skog fram till en sjö och det var otroligt vackert. Det är en bondgård vid tågstationen så när jag går till tåget brukar jag höra korna råma vilket jag gillar! Så Kårsta är det inget fel på, det är bara det att jag skulle vilja ha något eget eller bo tillsammans med någon jag känner.
Igår var jag och simmade och det var jättehärligt. Jag var även till Täby centrum men jag var inte på shoppinghumör så det blev bara mat köpt, vilket i och för sig var bra!
Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska hitta på idag. Antingen blir det en sväng till gymmet för att simma lite eller så tar jag en promenad till sjön igen. Jag måste ut lite i alla fall!
Imorgon blir det jobb igen och på fredag ska jag jobba mitt första nattpass på Lyran. Det är bara två av barnen hemma och det är helg så de behöver inte fixas till skolan så jag tror att det kommer att gå bra. Jag tycker egentligen inte så mycket om att jobba natt eftersom jag blir så trött men jag är ledig dagarna innan så jag får försöka ställa om dygnsrytmen lite så ska det nog gå bra. Det som är bra är ju att man får ihop så många timmar på ett jobbtillfälle, 17 timmar är ju inte dåligt! Jag har en natt i December också men det är nog den sista för sen i januari börjar ju schemat och då har jag inga nätter. Jag har fått schema så jag kommer att jobba 98 % så det är ju toppen! Schemat vekar bra också med mycket jobb varannan vecka och lite jobb varannan vecka. Om två veckor får jag lön igen vilket ska bli väldigt skönt efter att ha levt två månader på septembers lön! 
Igår läste jag ut sista boken i en serie som heter hungerspelen och jag blev så irriterad för den slutade så dåligt, eller egentligen inte historien men böckerna är så dåligt skrivna tycker jag och det är så synd när historien är bra. Nu har jag börjat läsa en bok som heter Genom dina ögon och den verkar mycket mer genomtänkt och välskriven!
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: