Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

15 Oktober

Kategori:

Oj vad tiden går fort! Nu har jag varit i Sthlm i två veckor!
Förra veckan jobbade jag 6 dagar - 64,5 timmar totalt! Superbra! Så jag tyckte att det kändes lite lite att endast jobba två dagar denna vackan men jag fick två dagar till att jobba så nu känns det bättre! Men idag är jag ledig och det känns skönt. Jag har spenderat större delen av dagen till att leta lägenhet, Erika och jag ska hyra en lägenhet tillsammans så det blir jättebra! Bara vi hittar en tvåa till ett bra pris. Nettan hjälper oss att leta för det är verkligen inte så lätt och hon har ju lite mer erfarenhet av att leta lägenheter i sthlm. Jag har hittat en tvåa i Vällingby för 5200 kr så det är ju helt okej men jag har även mailat om en lägenhet i täby kyrkby, jag vet dock inte vad den kostar än så jag väntar och ser. Det hade ju varit helt underbart att bo så nära jobbet. 
Jag har även sökt ett barnvaktsjobb i täby kyrkby för en kväll i veckan. Jag sökte i morse och jag har redan fått en förfrågan om en intervju, så på torsdag ska jag på intervju klockan två! Jag har också sökt som timvikarie på frilufts förskolor i täbyområdet men från dem har jag inte hört något än. Jag gör allt för att försäkra mig om att jag inte kommer att ha lite jobb! Det kommer nog inte att vara några problem men det är skönt att ha något i reserv. 
Det känns som att jag har hundra saker att tänka på nu! Bostad, jobb, framtid m.m. 
Jag skulle vilja fråga chefen om en lönehöjning också men det vet jag inte hur jag ska våga! Det känns ju jättedumt! Jag får klura ut något!
Ikväll har jag bokat in mig på ett Core träningspass så det blir spännande.
Sen blir det jobb imorgon igen :)
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: