Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Oväntat

Kategori:

Oj vad det inte blir som man har tänkt ibland!
Igår åkte jag till gymmet vid halv elva för att gå på en gruppträning. Jag hade bokat in mig på Muskel bosu och jag hade ingen aning om vad det var så det var spännnde! Det visade sig att man tränade genom att göra olika balansövningar på en halv pilatesboll. Det var svårt men roligt så det kommer jag att gå på fler gånger. Efter en timmes träning åkte jag direkt till jobbet. Nästan direkt när jag kom dit fick jag åka iväg till Astrid lindgrens barnsjukhus med ett av barnen. Där blev det förstås mycket väntetid och vi trodde att vi skulle få åka hem samma dag men det visade sig att det kunde vi inte göra så eftersom jag redan var på sjukhuset så stannade jag kvar och jobbade natt. Det kändes jättekonstigt att vara där eftersom sist var när Andreas bröt benen. Allt gick bra men jag var fruktansvärt trött bitvis på natten. Jag var ju inte alls beredd på att jobba så länge! Så mitt sjutimmars arbetspass blev ett artontimmars! När de kom och bytte av mig på sjukhuset åkte jag direkt hem. Det är tur att Kårsta är slutstation för jag somnade flera gånger på tåget. Jag kom hem vid tio och då gick jag förstås och la mig direkt. Jag ställde klockan på halv fyra för jag ville ju vända tillbaka dygnet igen och inte sova för länge. Det har förstås resulterat i att jag är väldigt seg och trött just nu. Det är fint väder ute och jag får så dåligt samvete för jag orkar inte gå ut!
Innan jag fick åka iväg till sjukhuset igår fick jag även ett jobberbjudande! 95% till våren och sen får jag ju jobba till sommaren också så det ser ut som att jag har jobb till augusti om jag vill. Och det lutar mot att jag tackar ja till det. Jag skulle då jobba mån-fre 8-15 så det är ju ett bra schema. Det enda som är dumt är ju att jag inte kan vara hemma i jämtland. 
Nä nu måste jag gå och fixa en kopp kaffe för det känns som att jag håller på att somna!
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: