Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

2 Augusti

Kategori:

Nu är jag tillbaka i storstaden igen! Jobbar varje dag den här veckan och jag har blivit förkyld så jag känner mig redan trött!! Men jag har tur och är ledig nästa vecka så på måndag tar jag flyget ner till Lovisa i skåne. Det ska bli jätteroligt, jag hoppas att det blir fint väder så att vi kan sola, bada och åka båt.
Förra helgen var jag till gränna med mamma och mostrarna, det var roligt. Vi hade fint väder och det var mysigt att gå i polkagrisaffärerna och så tog vi båten över till visingsö. Sen så var det släktträff på lördagen som också var ganska kul, det är lite jobbigt när man inte känner någon bara. Det var släkt som jag nästan aldrig hade träffat så det var ju kul att se dem.
Det känns ändå bra att vara tillbaka till jobbet. Jag vet inte hur jag ska klara av att inte vara där längre! Jag kommer att sakna det massor! Speciellt mina fina jobbarkompisar. Jag var in till stan och träffade två av dem idag, vi köpte frozen yoghurt och satt i solen i kungsträdgården en stund innan jag drog vidare till skansen. Där träffade jag morbror Robin och tittade på Eric Saades konsert. Jag är på väg hem nu och kan knappt andas för jag är så täppt i näsan! Imorgon ska vi på prideparaden med jobbet så det blir roligt, speciellt när det är fint väder!
Jag fick en glad överraskning när jag såg lönespecifikationen för några dagar sedan! Jag hade fått lönehöjning med 11kr i timmen! Tydligen var jag den som fått mest höjning av alla :) så det var jätteroligt! Synd bara att den kom när jag ska sluta. Tänk att det bara är två veckors jobb kvar! Men det ska bli jättespännande att börja skolan. Jag fick svar från internatföreståndaren att jag får bo på det elevhem jag ville så det känns jättebra!
Nä nu får det räcka! Får försöka att skriva lite oftare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: