Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

27 Augusti

Kategori:

Andra dagen på skolan och det händer så mycket hela tiden så det känns som att man har varit här jättelänge! Det känns ganska bra hittills, det tar ju tid innan man börjar lära känna varandra. Jag har haft lite svårt att hitta tjejer i klassen som jag känner är lite lika mig. Men idag kom jag fram till att jag och en tjej som heter gabriella är ganska lika så jag tror vi kommer bli bra vänner, det som är synd är att hon inte bor här på skolan. Så när vi inte har haft skoltid har jag umgåtts mer med personer från friskvård och hälsa. Det känns lite som att det är många partymänniskor i min klass och det är ju inte jag så jag försöker hitta de lugna människorna! Jag har en rumsgranne som är lite äldre (vet inte hur gammal!) som kommer från Dalarna och hon är jättehärlig så det känns bra att ha henne som granne. Jag trivs i mitt rum förutom att det är lite kallt, men det är visst det i alla rum på min våning så det skulle vaktmästarna kolla på imorgon. 
Min lärare är fantastiskt bra och det känns väldigt strukturerat och välplanerat allting. Och det är verkligen supermycket grejer vi ska gröra så det känns kul. Imorgon ska vi låna skolans militärcyklar och cykla till Huseby och få en guidning på slottet. 
Både igår och idag var vi ett gäng som cyklade och badade. Jag badade dock bara igår, kände inte riktigt för det idag. Och det blir nog en tur imorgon också, och även en tur till våffelcafeet förmodligen. Det händer mycket och man blir alldeles trött, jag förstår inte dom som är vaken sent och umgås hela tiden. Jag tycker att det är skönt att  vara själv på rummet ett tag innan jag går och lägger mig. 
Jag ska försöka skriva lite mer nu när jag har börjat skolan och det händer mer :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: