Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

29 Augusti

Kategori: Grimslövs fhsk

Nu har jag ändrat design, kanske inte lika fin men det ska gå att kommentera nu!
Jag trodde att det skulle bli lugnare nu när jag börjat skolan igen men jag börjar inse att det är full fart hela tiden! Både på skolan och på fritiden! Idag hade vi vår första lektion med Peter (som tävlat i stavhopp och känner Robin genom fotbollen) och han verkar vara en bra lärare. Vi ska ha PGL (Personlig,Grupp,Ledarskap) och Sverigekunskap med honom och vi ska göra massor med roliga saker. Vi ska vara ute en hel del och bla åka till Kalmar och titta på slottet, åka till utvandrarnas museum, cykla i närområdet m.m. Jag trodde inte att vi skulle få göra sånna saker i de ämnena så det blir roligt. Redan idag har vi fått öva på att prata inför klassen, vilket jag tycker är jättejobbigt men jag vill ju bli bra på det så då måste man träna! Vi skulle rita upp vårat liv på ett papper och berätta om det för klassen. Jag var jättenervös i början men på slutet kändes det bra och efteråt sa en klasskompis att hon tyckte att det var skönt att lyssna på mig för jag var så lugn så det kändes jättebra. Vi har även haft vår första engelskalektion idag. Det händer så mycket hela tiden så vi får ett nytt schema för varje vecka och vi får dem en månad i taget. Nästa vecka händer det lite blandade grejer (HLR, turismkunskap, guidteknik m.m) men vi ska nog vara här på skolan mest, sen veckan efter det åker vi upp till Värmland mån-fre. Vi ska bygga timmerflotte, gå en äventyrsbana, bäversafari och så ska vi till Trysil i Norge och åka rafting så det blir nog en toppenvecka! 
Två kvällar i rad har jag spelat brännboll och ikväll blir det nog gymmet med två andra tjejer från hälsa och friskvård. Vi satt och spelade kort igår på golvet och jag och Klara insåg hur oviga vi var och hade dålig hållning och den tredje tjejen Nina (min rumsgranne) är jättevig och vet hur man ska stretcha och göra olika övningar så hon ska försöka hjälpa mig och Klara vilket jag tycker låter bra. 
I helgen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. På lördag är det kräftskiva utan kräftor! Det är valfri mat och så är det kräfthattar och snaps och jag vet inte om jag vill vara med på det, ska fundera på det. På söndag kanske Andreas vill hitta på något om han inte har fullt upp!
Nu tänkte jag visa lite bilder:
 
Mina garderober:
 
 
 
 
 
 
 
Cykling till Huseby slott på militärcyklar:
 
 
 
 
 
 
 
Huseby slott:
 
~♥~
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Hej. det ser ju ju mysigt ut. Det låter som du kommer att få det toppen. Mycket att skriva om.
    Kram mamma

    2013-08-30 | 14:56:20
  • Sandra säger:

    Gud vad härligt du kommer att ha det.
    Kram Sandra

    2013-08-30 | 20:37:17

Kommentera inlägget här: