Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

30 Juni

Kategori:

Jag sitter nu på tåget på väg till sthlm efter en långhelg på västkusten. Det har varit jätteroligt och jag hade gärna stannat längre. Men jag har bara fem arbetsdagar kvar nu innan jag åker hem och det känns fantastiskt skönt!
I onsdags åkte jag med Nettan och Linda till åland, fast vi klev aldrig iland! Det var i alla fall en mysig dag. Och på torsdagen klev jag upp tidigt och åkte in till centralen för att ta tåget till skövde. Där kom Hanna och hämtade mig och vi åkte hem till henne en stund innan vi började vår roadtrip till västkusten. Det gick jättebra att hitta och vi körde inte fel någonstans så det var bra. Vi kom fram till Carro strax efter tre. Och oj vilket ställe hon bor på! Hon bor i en så kallad ateljeby eller ecoby så det var väldigt bohemiskt och husen (eller vad man ska kalla dem!) var konstiga, tydligen så får dom av någon anledning bygga hur de vill utan byggtillstånd eller vad det nu är man behöver! Jag trodde inte att det fanns sånna ställen i sverige! Det kändes lite amerikanskt på något vis! Det var häftigt att se iaf! Carro bodde i en egen liten stuga som hon hyr och den låg lite för sig själv vid klippor så det var jättefint! Under dagarna hos Carro har vi hunnit med massor! Vi har varit på havets hus i lysekil, varit till kungshamn och promenerat till smögen, shoppat, varit till bovallstrand och hunnebostrand, grillat, ätit massa glass, solat på klippor, försökt bada (det gick tyvärr inte då vattnet var fullt med brännmaneter), åkt båt, varit i hamburgsund och klättrat upp på ett berg! Det har varit superkul! Det kändes jättetråkigt att åka därifrån för nu vet jag inte när jag kommer att träffa Hanna och Carro igen. Jag hoppas att det inte dröjer allt för länge. Nu ser jag fram emot semestern hemma som förmodligen kommer bli fullspäckad med saker att göra! Det ska bli så skönt att komma hem :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: