Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

Cypern

Kategori: Grimslövs fhsk

Vilken underbar resa det har varit! Vi har fått se och göra så otroligt mycket så jag kommer inte orka skriva och berätta allt så jag tänkte lägga ut lite bilder. En bild säger väl mer än tusen ord :)
 
Lek i poolen på hotellet.
 
Vi var på studiebesök på en Blue village anläggning och fick bla. titta på bamseklubbens lokaler. Här är Emelie på toaletten i bamseklubben, toaletterna var så små och söta :) Och på tal om toaletter så fick man inte slänga papper i toaletterna på Cypern så det fick man slänga i en papperskorg och oj vad svårt det var att komma ihåg! Mina rumskompisar tyckte det var så roligt för det hördes direkt när jag råkade slänga det i toan med mitt "Åh nej!" vilket hände flera gånger!
 
Snorkling :)
 
Det är så underbart att snorkla! Jag älskar det!
 
Andra dykargruppen. Det såg så roligt ut, som ett undervattensfolk!
 
 
 
Jag och Jocke.
 
Jag och Sanna flyter! Vattnet är så otroligt fint så man kan tro att vi är i en pool.
 
Jag, Jocke och Johanna åkte lite "fallskärm" bakom en båt och det var jättehärligt :)
 
 
 
Jag och Sanna!
 
 
 
Malin och Emelie på flyget på väg ner. Vi delade även rum. Vi tre var nog de "störigaste" på flygresan både dit och hem! På ditresan sjöng vi en massa och hade jättekul och på hemresan lekte jag och Emelie en massa lekar! Det var i alla fall två väldigt roliga flygresor :)
 
Första dagen vid pooel, rast mellan lektionerna!
 
Några av tjejerna i klassen och Annki längst till vänster.
 
Vi åt på en flintstone restaurang.
 
Frukost en av mornarna på uteplatsen.
 
Mycket läxläsning blev det och sena kvällar.
 
Klassen i Nicosia när vi hade guidning. Hörde någon som gick förbi och sa "there´s so many red people" eller något liknande, det lät i alla fall väldigt roligt! Det är våra fina röda klass t-shirtar vi har på oss.
 
Vi var inne i en moske och då får tjejer inte visa hår, knän eller axlar så jag och Emelie fick ta på oss dessa!
 
Förbereder mig för guidning!
 
Malin, jag och Johanna framför gränsen mellan norra och södra Cypern.
 
 
 
Längst upp på en tempelriddarborg :)
 
Fantastisk utsikt :)
 
Ser mi borgen? Vi gick längst upp!
 
En annan borg, där vi även såg världens äldsta skeppsvrak som man har tagit upp ur havet, 2300 år gammalt.
 
Jag och Johanna.
 
Lite haloumisallad till lunch :)
 
Redo för en utekväll :) Under denna kväll shotade jag fanta (medans resten hade tequila), jag vann pris för att vara klassens forograf, sjöng karaoke och hade superkul :)
 
Sista dagen var vi lediga och spenderade den på stranden :)
 
Dagen då vi åkte hem hade vi ett prov. Vi fick tillbaka dessa idag och det var endast 9 av 20 som hade klarat det och jag var en av dem som hade klarat det så jag är superglad :) Så nu kan jag säga att jag är reseledare för den utbildningen är nu klar :) Skönt att ha en del avklarad!
 
En oförglömlig resa har det varit helt enkelt :)
 
~♥~
 
 

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Wow, vilka fina bilder. Ser ut som ni har haft en bra resa. Angående toaletten så såg jag en sån på en mack någonstans, det kan ha varit på oljeshejkerna Johansson i Alvesta! Du får visa fler bilder när vi ses :) Kram

    2013-10-11 | 20:34:14
  • Sandra säger:

    Vilka underbara bilder alltså =) Det måste verkligen ha varit super härlig resa. Hoppas på se fler bilder när vi ses ;) Kram

    2013-10-12 | 16:24:15
  • Farfar säger:

    Dina vackra bilder sade mig mer än tusen ord!!!!

    2013-10-12 | 17:12:49
  • wilma säger:

    dumma dig jag vill också åka dit<3 saknar dig <3

    2013-10-20 | 07:09:45

Kommentera inlägget här: