Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

2 September

Kategori:

Igår var det en ganska lugn dag till att börja med. Sen efter middagen gymmade jag lite med Nina och Klara och så bastade vi och det var jätteskönt. Sen hängde jag lite i gympahallen där större delen av min klass var innan det var dags att lägga sig. 
Idag är det måndag och full fart med lektioner. Dagarna går så fort så man önskar nästan att man hade fler lektioner! Det är alltså ganska roligt annars skulle man ju inte känna så. Idag har vi fått all information om värmlandsresan och det ska bli superroligt. Vi har blivit inddelade i middagslag så min grupp ska göra laxpaket på tisdagen och smores till efterrätt. Grupperna lagar då mat åt hela klassen. Sen så ska vi bo i stugor och de som delar stuga är i samma matlag de andra måltiderna, jag är kassaansvarig i min stuggrupp. Vi ska stanna och handla precis innan vi kommer fram till Stölle (tror jag det hette) och får då 30 min på oss att handla allt så det ska bli spännande! Det blir nog mycket spring hit och dit för alla! Många i klassen verkar oroliga över sin utrustning och kläder så jag är jätteglad att jag gått på hålland för jag känner att jag har allt jag behöver och jag har bra koll på vad som behövs. Så lite lärde jag mig där också!
Jag åt middag med Klara och Nina idag och efterråt gick vi på en härlig promenad. På tillbakavägen gick vi in i en gammal lada och kikade, det var spännande. När vi stog där utanför kom det massor med tranor flygande som lät jättemycket och det var fint att se. Väl tillbaka på skolan gick vi till växthuset där Nina visste att det fanns vindruvor så vi rensade det som fanns kvar och det var jättegott! Sen gick vi och plockade äpplen innan vi gick till våra rum. En väldigt trevlig kväll helt enkelt :)
Jag har lite bilder från idag också men de är tagna med mobilen så jag ska se om jag kan lägga upp dem för internet är fruktansvärt dåligt här. Annars får jag göra det på datorn senare!
 
~♥~

Kommentarer

  • Moffa säger:

    Vad är smores? Låter ju inte så gott!

    2013-09-03 | 09:19:20
  • Moffa säger:

    Här kommer en klassiker apropå Stöllet:
    "Ställ hästen i stallet i Stöllet iställe, din stolle!"
    Säg det fort om du kan.

    2013-09-03 | 11:37:27

Kommentera inlägget här: