Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

21 September

Kategori: Grimslövs fhsk

Nu är det bara en skolvecka kvar innan vi åker till Cypern! Veckan som har varit har vi fått massor med information och gjort massa förberedelser inför resan. Det har varit väldigt mycket att göra, man blir alldeles trött i huvudet. Idag satt jag och tre killar från klassen i klassrummet och pluggade i någon timme så det känns som att jag ligger ganska bra till. Imorgon ska jag göra färdigt det sista. Jag har också spelat badminton med Malin idag. Några från klassen ska åka in och titta på bio ikväll men de ska se Snabba casch 3 och jag har inte sett ettan eller tvåan så jag stannar här hemma och tar det lugnt. Jag tror att jag är helt själv på min våning i helgen, det kan vara en tjej till men jag har inte sett henne, så det är väldigt lugnt. Speciellt om man jämför med våningarna över mig som började festa redan vid 4 igår! Jag förstår inte hur de orkar! 
Igår hade vi en heldag med första hjälpen med inriktning friluftsliv och det var superroligt. Vi fick spela både skadade och hjälpare och vi var mycket ute och gjorde olika övningar. Den övning där jag var skadad hade vi fått ett brännbollsträ i magen så hon målade ett blåmärke på oss och sen så hade vi satt oss ner och fått en spik rakt igenom handen så då fick vi en sån och så kletade hon på lotsasblod som var lite som gele och så hällde hon på flytande blod och inte nog med det så skulle vi ha en lotsasorm vid oss för att se hur de som skulle hjälpa oss skulle reagera. Det var jätteroligt och det såg så verkligt ut allting. Det var en lång men väldigt bra dag.
På tisdag kommer det en tjej som jobbar på fritidsresor hit från stockholm så vi ska få information av henne hela dagen. Sen på onsdag ska vi ut på tur vilket ska bli jätteroligt. Vi är indelade i grupper och så ska vi få olika uppdrag där vi ska cykla, vandra och paddla och sen ska vi sova utomhus utan tält. Det är inte alls många i klassen som är friluftsintresserade så det ska bli spännande att se hur det går för alla. Det är nog jag och en kille i klassen som har gått lumpen som har mest vana och jag är i samma grupp som honom så jag tror att det kommer att gå bra för oss!
 
Annki började med att spela skadad.
 
 
 
Min hand!
 
Min hand igen!
 
 
 
 
 
 
~♥~
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: