Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

23 September

Kategori:

Idag började vi dagen med att titta på filmerna som vi spelade in när vi redovisade förra veckan. Det var inte så farligt som jag hade trott men det var ändå ganska jobbigt, men också väldigt lärorikt. Sista lektionen idag hade vi idrott med Peter och då använde vi pulsklockor för vi skulle se när vi kom upp i låg, medel och hög puls. Så vi började med att gå en sträcka och sen var det lätt jogg och sist sprang vi. Det gick bättre än vad jag trodde för jag har ju aldrig tränat kondition så som dom andra har som spelar fotboll och så. Vi sprang förbi både en död orm och en död grävling på vägen! Det var också en rovfågel av något slag som cirkulerade ovanför som förmodligen ville komma åt ormen!
På skolan finns en kille som varit väktare och han har börjat hålla i självförsvar för tjejer så jag var på ett sånt pass direkt när vi hade slutat idag och det var jätteroligt! Vi får lära oss olika grepp, sparkar, kast osv. och vi hade till och med plastknivar att träna med. Vi ska också få lära oss lite om olika lagar och om hur det fungerar när man har varit tvungen att försvara sig. Det känns som att det är bra saker att kunna och han som håller i det verkar väldigt duktig så det är bra.
Läxorna har minskat nu men då är det istället mycket att träna på och lära sig inför guidningen på Cypern. På bussen ska jag prata om hur det är att resa med barn till Cypern och när vi ska guida i huvudstaden i grupper ska min grupp prata om stadshuset och lite politik, green line, FN och om lite sevärdheter på den turkiska sidan och det känns helt okej. Jag ska försöka läsa på så att jag kan allt utantill!
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: