Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

4 September

Kategori: Grimslövs fhsk

Oj oj oj, idag kom det upp en väldigt spännande grej på lektionen! Vi har pratat om turismhistoria och kom in på de sju underverken och sedan de nya underverken. Vi skulle först sitta två och två och rita varsin bild av underverken, mest bara för skojskull. Men sen fick vi rösta på det underverk som vi hellst skulle besöka och då var det Machu pichu i Peru som fick flest röster (jag röstade på det) och då säger Annki, vår lärare, att vi kanske ska åka dit och vandra istället för att bestiga kebnekaise! Och det vore ju superroligt! Jag har velat åka dit länge och jag skulle också kunna bocka av ytterligare en världsdel! Så nu ska vi försöka göra en projektplan och en budget för att se om det är möjligt. Vi skulle få jobba extra och så eftersom det skulle kosta mycket mer pengar, men det är det värt tycker jag! Kebnekaise kommer jag förmodligen bestiga ändå och det är lättare att ta sig dit på egen hand än att åka till Peru. Så hela klassen vart väldigt entusiastiska. 
Imorgon ska vi få lära oss mer om allemansrätten och så ska vi ut efter lunch och vandra lite. Efter skolan ska jag följa med Malin till IKEA och shoppa lite, så det blir också roligt. 
Det känns som att jag vill berätta så mycket vad som händer framåt men då blir det så dubbelt hela tiden så jag tror jag får begränsa mig med att skriva en dag framåt bara! 
Första skoldagen intervjuade vi varandra i klassen och skulle rita av varnadra och efteråt skulle vi presentera den vi hade intervjuat och sen skulle vi hitta två personer i klassen som vi hade något gemensamt med och de 3-4 personerna blev en grupp och alla grupper fick olika namn. Min grupp hade gemensamt att vi gillar att vara ute och vi fick då namnet "utecoacherna". Nu inför värmlandsresan har då varje grupp fått en varsin arbetsuppgift och vår uppgift var då att vara lagledare för varsitt timmerflottsbygge. Vi är 4 st så det blir då 4 flottar som ska sättas ihop till 2 när de är klara och sen ska då halva klassen åka på en och den andra halvan på den andra. Det ska bli spännande men också lite nervöst att vara ledare. Men det kommer nog att gå bra. 
Nu är det snart dags för middag!
 
~♥~

Kommentarer


Kommentera inlägget här: