Anna Emma Elisabeth Gunnarsson

7 September

Kategori:

Då var det andra helgen här på Grimslöv eller grimman som alla kallar det. Igår hade vi engelska på morgonen och vi fick tillbaka engelskatesten som vi gjort och det gick jättebra, jag fick 52 av 54 poäng så jag känner mig riktigt nöjd. På eftermiddagen på fredagar har vi en lektion med eget tillval, det fanns inte så mycket roliga saker att välja på så jag valde till slut meditation. Det var faktiskt ganska roligt, en väldigt lugn och skön avslutning på skolveckan. Efter skolan cyklade jag och tre tjejer till huseby för att titta på inspelningen av sveriges skönaste gårdar. Det var inte så mycket folk där så jag fick en bra plats på kanten alldeles bredvid stället där programmledarna stod och även juryn. Carl-Jan Grankvist hade en krycka och den kunde han ju inte ha när de filmade så den fick jag hålla i! När inspelningen var klar cyklade vi på ica och handlade lite innan middagen. Efter middagen bakade jag, Klara och Nina en äppelpaj, på äpplen som de hade pallat, så den var extra god! Efter det blev vi sittande i köket och när klockan var runt nio fick vi för oss att vi skulle spela badminton så då gick vi runt och letade nyckel till redskapsförrådet i sporthallen. Efter ett tag hittade vi en nyckel och även två killar som också ville vara med. Det var två thailändare (eller något asiatiskt land) som förmodligen hade druckit lite så vi var lite oroliga över hur det skulle gå. Men det var hur roligt som hellst och vi spelade rundbadminton och sprang jättemycket och hade roligt i över en timme! Kändes lite ovant att göra något sådant så sent på en fredagkväll men det var ju hundra gånger bättre än att vara inne i växjö och festa med större delen av klassen. 
Idag har det varit strålande väder och jätteskönt. På morgonen gjorde jag inte så mycket förutom att tvätta men när det var klart låg jag ute på gräset och läste lite läxor med två kompisar. Efter någon timme kom Nina och Klara och då blev det först lunch och sen gymmet i en timme. Efter det hade jag tänkt ligga i solen och vila men jag hade knappt lagt mig ner när Emelie frågade om jag skulle följa med till badplatsen och det kunde jag ju inte säga nej till! Så det blev en cykeltur dit med henne och sen kom fler klasskompisar dit. Jag badade dock inte utan solade bara. Nu på kvällen blev det lite kortspel med Nina och Klara men vi var så trötta så strax innan nio gick vi till våra rum. Det känns skönt för dom två är lite som mig och gillar att vara ensamma ibland. Det känns som att min klass är så översociala och umgås hela tiden och jag försår inte hur de orkar! Men man är ju olika!
Nästa måndag ska vi prata om något, vad som hellst, i två minuter och vi ska bli filmade och jag försöker komma på vad jag ska prata om som kan vara intressant att lyssna på men jag kommer inte på något. Så om det är någon som har förslag så får du gärna dela med dig!
 
~♥~

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Dina häftiga upplevelser i USA kanske ;)

    2013-09-07 | 21:41:16
  • Irene säger:

    Ja, jag håller med Sandra, din tid som au pair vore väl intressant?

    2013-09-09 | 10:33:25

Kommentera inlägget här: